COVID-19 ප්‍රතිචාර

COVID-19 ප්‍රතිචාර

COVID-19 පැතිරීමෙන් උද්ගත වූ තත්වය සමනය කිරීමට හා ඊට ප්‍රතිචාර ලෙස, තොරතුරු හා සන්නිවේදන නියෝජිතායතනය, රාජ්‍ය අංශයේ, පෞද්ගලික අංශයේ හා තොරතුරු තාක්ෂණ වෘත්තිකයින් විශාල පිරිසකගේ නොමඳ සහාය ඇතිව දියත් කළ, තෝරාගත් ව්‍යාපෘති කිහිපයක තොරතුරුයි මේ. මින් ව්‍යාපෘති රාශියක කැපී පෙනෙන්නේ ස්වේච්ඡාවෙන් ඉදිරිපත් වූ වෘත්තිකයින් දිවා රෑ නොතකා කළ අමිල කැපවීමයි. මේ ව්‍යාපෘති සියල්ලේ අරමුණ අප මුහුණ දුන් ව්‍යසනය හමුවේ රටේ ජන ජීවිතය වෙනසකින් තොරව පෙර සේම නොකඩවා ගෙන යන්නට ගත් උත්සාහයයි.

1.MyHealth Sri Lanka යෙදුම

My-Health-Sri-Lanka-1024x512 - Copy

ශ්‍රී ලංකාවේ තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්‍ෂණ නියෝජිතායතනය (ICTA), අතිගරු ජනාධිපති ගෝඨාභය රාජපක්ෂ මහතාගේ උපදෙස් පරිදි, සෞඛ්‍ය, පෝෂණ හා දේශීය වෛද්‍ය අමාත්‍යාංශය සමඟ එක්ව, COVID-19 හි ව්‍යාප්තිය පිළිබඳව දැනුම් දීමට, සම්බන්ධ වීමට හා ඒවාට ප්‍රතිචාර දැක්වීමට MyHealth Sri Lanka යෙදුම සකස් කර ඇත. මෙය ගෝලීය වසංගතයක් ශ්‍රී ලංකාවට ළඟා වීමෙන්, ආසාදිත පුරවැසියන්ගේ සංඛ්‍යාව දිනෙන් දින ඉහළ යාමත් සමඟ පැණ නැඟුණු, ශක්තිමත් ජංගම යෙදුමක අවශ්‍යතාවය සපුරා ලීමකි.

එය පෞද්ගලික අංශයේ ස්වේච්ඡා සේවකයන් ඇතුළු සංවිධාන ගණනක නියෝජිතයන් වෙහෙස නොබලා වැඩ කිරීමේ ප්‍රතිඵලයකි. Google Play Store, Huawei App Store සහ Apple App Store මාර්ගයෙන් බාගත කළ පසු, පරිශීලකයකුට පහසුවෙන් මෙය භාවිතයට ගත හැකිය.

වෛද්‍ය බලධාරීන් විසින් ලබාදී ඇති දත්ත හා තොරතුරු MyHealth Sri Lanka ජංගම යෙදුම තුළින් පුරවැසියන් සමඟ බෙදා ගනියි. යෙදුම භාවිතා කරන අවස්ථාවේදී පුරවැසියන්ට ඔවුන්ගේ ස්ථානය සටහන් කිරීමට නියම කරනු ලැබේ. ඉන්පසුව, යෙදුම ජංගම යෙදුම් භාවිතා කරන්නන්ගේ ස්ථානවල ගමන් මාර්ගය සිතියම් ගත කරයි. එමඟින් යෙදුමේ පරිශීලකයා වෛරසයට ගොදුරු වූ අවාසනාවන්ත අවස්ථාවකදී, ගබඩා කර ඇති ස්ථාන ඉතිහාස තොරතුරු බලධාරීන් සමඟ හෙළි කළ හැකිය. ජංගම යෙදුම පසුගිය දින 14 තුළ සියලුම ස්ථාන ඉතිහාස තොරතුරු දත්ත ජංගම දුරකථනය තුළ ආරක්ෂිතව ගබඩා කරන අතර, තොරතුරු ජංගම යෙදුම් පරිශීලකයාගේ අවසරයකින් තොරව කිසිදු බාහිර පද්ධතියකට සම්ප්‍රේෂණය නොකෙරේ. ආසාදිත පුද්ගලයෙකු හමුව ඇතිනම්, ජාතික රෝග නිරීක්ෂණ පද්ධතිය සමඟ ස්වයං ලියාපදිංචි වීමටද කෙනෙකුට අවස්ථාව තිබේ.

2.ගුවන්තොටුපලට පැමිණීම සඳහා පූර්ව නිෂ්කාශන (Pre-Clearance) යෙදුම

ශ්‍රී ලංකාව, කටුනායක බණ්ඩාරනායක ජාත්‍යන්තර ගුවන්තොටුපලේදී, සංක්‍රමණ ක්‍රියාවලියට පූර්ව නිෂ්කාශන (Pre-Clearance) ක්‍රියාවලියක් හඳුන්වා දී තිබේ. මෙය ආරක්ෂක හා සෞඛ්‍ය අමාත්‍යාංශවල මඟ පෙන්වීම යටතේ ශ්‍රී ලංකාවේ තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්‍ෂණ නියෝජිතායතනයේ (ICTA) අධීක්ෂණය යටතේ ක්‍රියාත්මක කර ඇත.

මගීන් පිළිබඳ වැඩිදුර තොරතුරු සැපයීමට ගුවන් සමාගම්වලට උපදෙස් දී ඇත. විශේෂයෙන් සංචාරයේ ආරම්භය (හුදෙක් අවසාන ගුවන් තොට නොව ගමන ආරම්භ කළ ගුවන් තොට). මෙම ක්‍රියාවලිය මගීන් බැසීමට පෙරම ඉහළ අවදානමක් ඇති අය හඳුනා ගනී. එබැවින් බලධාරීන් ඔවුන්ගේ පැමිණීම සම්බන්ධයෙන් අවශ්‍ය පියවර ගැනීමට සූදානම් විය හැකිය.

මෙම ක්‍රමය පූර්ව නිෂ්කාශන පද්ධතිය සෞඛ්‍ය අමාත්‍යාංශයේ රෝග නිරීක්ෂණ පද්ධතිය සමඟ ඒකාබද්ධ කරන අතර එමඟින් සලකුණු කරන ලද සියලුම සංචාරකයින් ස්වයංක්‍රීයව රෝග පද්ධතියේ ලියාපදිංචි වේ. එවිට ගුවන්තොටුපල සහ ගුවන් සේවාව විසින් සලකුණු කරන ලද සංචාරකයින් කෙළින්ම ගේට්ටුව අසලදී හමුවී, සංක්‍රමණික කවුන්ටරයේ අනතුරු ඇඟැවීමක් මඟින් නිරෝධායනය සඳහා මග පෙන්වනු ඇත.

3.ශ්‍රී ලංකාව අමතන්න (Contact Sri Lanka) වෙබ් ද්වාරය

Contact Tracing

විදේශ සම්බන්ධතා අමාත්‍යාංශය විසින් මෙම වෙබ් ද්වාරය විදේශයන්හි සිටින සියලුම ශ්‍රී ලාංකිකයන්ගේ ප්‍රයෝජනය පිණිස ස්ථාපිත කර ඇත. ඔවුන්ට ශ්‍රී ලංකා රජයේ හෝ විදේශයන්හි ඇති ඕනෑම දූත මණ්ඩලයක සහාය අවශ්‍ය නම් “ශ්‍රී ලංකාව අමතන්න” වෙබ් ද්වාරයෙහි ලියාපදිංචි වීමට අවසර ඇත.

වෙබ් ද්වාරයෙහි මාර්ගගතව ලියාපදිංචි වීමෙන් COVID-19 පැතිරීම වැනි හදිසි අවස්ථා වලදී අමාත්‍යාංශයේ සහාය ලබා දීමට හැකි වේ. මෙම ද්වාරය ශ්‍රී ලංකාවේ විදේශීය ශ්‍රී ලාංකිකයන් හා විදේශයන්හි ශ්‍රී ලංකා දූත මණ්ඩල ජාලය සම්බන්ධ කරයි.

විදේශයන්හි සිටින සියලුම ශ්‍රී ලංකා දූත මණ්ඩලවල හදිසි සම්බන්ධතා තොරතුරු මෙම ද්වාරය මඟින් සපයයි. මෙම ද්වාරය හරහා ලබා දී ඇති දත්ත විදේශීය ශ්‍රී ලාංකිකයන්ගේ පෞද්ගලිකත්වය සහතික කිරීම සඳහා ආරක්ෂා කර ඇති අතර පරිශීලකයින්ගේ කැමැත්ත නොමැතිව බෙදා නොගනු ඇත.

දිගු කාලීනව, එය නිල තොරතුරු මූලාශ්‍රයක් ලෙස භාවිතා කිරීමට අපේක්ෂා කරන අතර, රජය විසින් සපයනු ලබන සියළුම සේවාවන් ලබා ගැනීමට විදේශයන්හි සිටින ශ්‍රී ලාංකිකයන්ට පහසුකම් සැලසෙනු ඇත.

Contact Sri Lanka

විදේශ සම්බන්ධතා අමාත්‍යාංශය විසින් මෙම වෙබ් ද්වාරය විදේශයන්හි සිටින සියලුම ශ්‍රී ලාංකිකයන්ගේ ප්‍රයෝජනය පිණිස ස්ථාපිත කර ඇත. ඔවුන්ට ශ්‍රී ලංකා රජයේ හෝ විදේශයන්හි ඇති ඕනෑම දූත මණ්ඩලයක සහාය අවශ්‍ය නම් “ශ්‍රී ලංකාව අමතන්න” වෙබ් ද්වාරයෙහි ලියාපදිංචි වීමට අවසර ඇත.

වෙබ් ද්වාරයෙහි මාර්ගගතව ලියාපදිංචි වීමෙන් COVID-19 පැතිරීම වැනි හදිසි අවස්ථා වලදී අමාත්‍යාංශයේ සහාය ලබා දීමට හැකි වේ. මෙම ද්වාරය ශ්‍රී ලංකාවේ විදේශීය ශ්‍රී ලාංකිකයන් හා විදේශයන්හි ශ්‍රී ලංකා දූත මණ්ඩල ජාලය සම්බන්ධ කරයි.

විදේශයන්හි සිටින සියලුම ශ්‍රී ලංකා දූත මණ්ඩලවල හදිසි සම්බන්ධතා තොරතුරු මෙම ද්වාරය මඟින් සපයයි. මෙම ද්වාරය හරහා ලබා දී ඇති දත්ත විදේශීය ශ්‍රී ලාංකිකයන්ගේ පෞද්ගලිකත්වය සහතික කිරීම සඳහා ආරක්ෂා කර ඇති අතර පරිශීලකයින්ගේ කැමැත්ත නොමැතිව බෙදා නොගනු ඇත.

Web

COVID-19 පැතිරීමත් සමඟ ඇති වූ තත්ත්වය සමඟ 12,500 ක් පමණ වූ ශ්‍රී ලංකාවේ සියලුම විදේශිකයන්ගේ සහ ඔවුන් සඳහා පිළිබඳ තොරතුරු සෙවීම හා පවත්වාගැන්ම පිණිස ශ්‍රී ලංකාවේ සංචාරක සංවර්ධන අධිකාරිය විදේශ කටයුතු අමාත්‍යාංශය හා එක්ව වෙබ් ද්වාරයක් පවත්වාගෙන යයි. මෙම වෙබ් ද්වාරය, COVID-19 සෞඛ්‍ය තොරතුරු (ශ්‍රී ලංකාවේ අළුතින් ආසදිත වූ ගණන, ආසාදිතව සුව වූ ගණන වැනි), වලට අමතරව වීසා දීර්ඝ කිරීමේ නිවේදන, බණ්ඩාරනායක ජාත්‍යන්තර ගුවන්තොටුපළ (BIA) කටුනායක හා සම්බන්ධ විශේෂ රෙගුලාසි වැනි විදේශිකයන්ට ප්‍රයෝජනවත් තොරතුරු සපයයි. අන්තර්ජාතික සංචාරකයින්ට අවශ්‍ය නම් හැකි ඉක්මනින් තම මව් රට කරා ළඟා වීමට අවශ්‍ය විස්තර ඉන් එකකි. මෙම වෙබ් අඩවිය ශ්‍රී ලංකාවට සහ ඉන් පිටතට යන විශේෂ ගුවන් ගමන් පිළිබඳ තොරතුරුද සපයයි. හදිසි අවස්ථාවකදී සම්බන්ධ කර ගත යුතු නිලධාරීන්ගේ සම්බන්ධතා තොරතුරු ද එමඟින් ඉදිරිපත් කරයි. 1912 දුරකථන අංකයෙන් සංචාරකයින් සඳහා අවශ්‍ය උපකාර ලබා දෙනු ඇත.

මෙම වෙබ් ද්වාරය නිර්මාණය කර ඇත්තේ සංක්‍රමණ සඳහා ජාත්‍යන්තර සංවිධානයේ (IOM) මූල්‍ය සහයෝගයෙනි.

Meet.gov.lk

ශ්‍රී ලංකා රජය විසින් බලාත්මක කරන ලද දැඩි සමාජ දුරස්ථභාවය (Social Distancing) හේතුවෙන්, අත්‍යවශ්‍ය සේවා සපයන්නන් හැරුණු විට, සමස්ත වැඩකරන ජනගහනය ඔවුන්ගේ ස්ථානවලට සීමා කර ඇති හෙයින්, විශ්වාසදායක, සුරක්‍ෂිත හා වේගවත් සන්නිවේදනයේ අවශ්‍යතාවය වෙන කවරදාටත් වඩා පැන නැගී ඇත. මෙම පෙර නොවූ විරූ තත්වයක් තුළ තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්‍ෂණ නියෝජිතායතනය (ICTA) ශ්‍රී ලංකාවේ රාජ්‍ය අංශය සඳහා Jitsi (විවෘත කේත ව්‍යාපෘතිය) මත පදනම් වූ නොමිලේ සහ පහසුවෙන් භාවිතා කළ හැකි වීඩියෝ සම්මන්ත්‍රණ වේදිකාවක් ලෙස https://meet.gov.lk හඳුන්වා දී ඇත. ආරක්ෂිත වීඩියෝ සම්මන්ත්‍රණ විසඳුම් පහසුවෙන් ගොඩනඟා ගැනීමට සහ යෙදවීමට එය කෙනෙකුට ඉඩ දෙයි.

Jitsi Videobridge සහ Jitsi Meetings ඔබට ඉන්ටර්නෙට් සම්මන්ත්‍රණ පැවැත්වීමට ඉඩ සලසන අතර ප්‍රජාවේ අනෙකුත් ව්‍යාපෘති මඟින් ශ්‍රව්‍ය, ඩයල්-ඉන්, පටිගත කිරීම සහ සිමල්කාස්ටිං වැනි වෙනත් අංගයන් සක්‍රීය කරයි.

Meet.gov.lk වේදිකාව, Jitsi හි සියලුම අංග ඉදිරිපත් කරයි. එහි ප්‍රතිඵලය වන්නේ අඩු ප්‍රමාදය, වඩා හොඳ ගුණාත්මකභාවය සහ වඩා පරිමාණ කළ හැකි සහ මිල අඩු විසඳුමකි. විසඳුම වෙබ් සන්නිවේදනය සඳහා විවෘත ප්‍රමිතිය වන WebRTC සමඟ අනුකූල වන අතර Simulcast, Bandwidth Estimations සහ Scalable Video coding වැනි උසස් වීඩියෝ රවුටින් සංකල්ප සඳහා සහාය වේ.

Meet.gov.lk හි රැස්වීමක් පැවැත්වීම සඳහා, පරිශීලකයෙකු කළ යුතු වන්නේ වෙබ් බ්‍රව්සරයේ පිටුව විවෘත කිරීම සඳහා සබැඳිය ක්ලික් කිරීම පමණි (ෆයර්ෆොක්ස් සහ ක්‍රෝම් කෙළින්ම භාවිතා කළ හැකි බ්‍රව්සර් වේ). සත්කාරක ක්‍රියාවලිය සම්පූර්ණ කිරීම සඳහා තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්‍ෂණ නියෝජිතායතනය (ICTA) විසින් වලංගු පරිශීලක නාමයක් / මුරපදයක් සමඟ සත්‍යාපනය කිරීමෙන් පසුව, පරිශීලකයාට දුරස්ථ පාර්ශවයන් සමඟ කාමරයේ නම (හෝ සම්පූර්ණ සබැඳිය) බෙදා ගත හැකිය. පරිශීලකයෙකුට කාමරයක් සඳහා මුරපදයක් අවශ්‍ය නම්, ඔහුට / ඇයට එය එකතු කළ හැකි අතර එය දුරස්ථ පාර්ශ්වයන් සමඟ බෙදා ගත හැකිය.

තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්‍ෂණ නියෝජිතායතනය (ICTA) සිංහල සහ ඉංග්‍රීසි යන දෙඅංශයෙන්ම මෙම වේදිකාව භාවිතා කිරීම සඳහා මාර්ගෝපදේශ දෙකක් නිර්මාණය කර ඇත.

7. රජය හරහා සහයෝගීතාව සහ ක්ෂණික පණිවිඩ යැවීම ලෙස SLACK හඳුන්වා දීම 

නිවසේ සිට වැඩ කිරීමේ (WFH) තත්වයක් තුළ රජයේ පරිශීලකයින්ට රජය හරහා සහයෝගීතාව සහ ක්ෂණික පණිවිඩ යැවීම සඳහා වේගවත්, විශ්වාසදායක සහ ආරක්ෂිත වේදිකාවක් අවශ්‍ය වේ. තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්‍ෂණ නියෝජිතායතනය (ICTA) මේ සඳහා SLACK යෝජනා කළේය. අභ්‍යන්තර සන්නිවේදනය සඳහා එය යම් කාලයක් සඳහා ICTA හි සාර්ථකව භාවිතා කර ඇත.

SLACK වෙබ් බ්‍රව්සර් සේවාදායකයාට සහ ඩෙස්ක්ටොප් සේවාදායකයින්ට අමතරව MacOS, වින්ඩෝස් සහ ලිනක්ස් සඳහා iOS සහ ඇන්ඩ්‍රොයිඩ් සඳහා ජංගම යෙදුම් සපයයි.

මෙම සන්නිවේදන ජාලයට සම්බන්ධ වීමට පරිශීලකයෙකුට වලංගු සහ පුද්ගලික (බෙදා නොගත්) විද්‍යුත් තැපැල් ලිපිනයක් තිබිය යුතුය. වේදිකාව සඳහා මධ්‍යම පරිපාලකයෙකු සිටී. ඉල්ලීමක් කළ පසු (මෙම ඉල්ලීම කිරීමට පරිශීලකයා වගකිව යුතුය) ඔහු / ඇය පද්ධතියට එක් කරනු ඇත. අදාළ ආයතනවල බලයලත් පුද්ගලයා විසින් පරිශීලකයින් අනුමත කරනු ලැබේ. පද්ධතිය තුළට පැමිණි පසු, පරිශීලකයින්ට පද්ධතිය පරිභෝජනය කිරීමේ සියලු වරප්‍රසාද ලැබේ.

සියලුම රජයේ පරිශීලකයින් සාමාන්‍ය සන්නිවේදනය සඳහා මධ්‍යම නාලිකාවක සිටිනු ඇත. තනි පරිශීලකයින්ට (ඔවුන්ගේ අයිතිවාසිකම් අනුව) තනි අමාත්‍යාංශ / දෙපාර්තමේන්තු / වෙනත් ආයතන සඳහා තමන්ගේම පරිශීලක කණ්ඩායම් නිර්මාණය කිරීමට හෝ අවශ්‍යතාවය මත පමණක් නිර්මාණය කළ හැකිය.

මෙම ක්‍රියා පටිපාටිය කිසිවෙකු වෙනත් නාලිකා භාවිතා කිරීමෙන් වළක්වන්නේ නැත. නමුත් එය අනුකූලතාව සහ ඉහළම විශ්වසනීයත්වය ගෙන එන බැවින් එය භාවිතා කිරීමට සියලු දෙනා උනන්දු කරනු ලැබේ.

මෙම පද්ධතිය පළමු වටයේ දී සියලුම අමාත්‍යාංශ / දෙපාර්තමේන්තු ප්‍රධානීන් සුපිරි පරිශීලකයින් ලෙස ලියාපදිංචි කරනු ඇත. (ලේකම්වරුන්, අතිරේක ලේකම්වරුන් සහ දෙපාර්තමේන්තු ප්‍රධානීන්) ඔවුන් හැකි සෑම පරිශීලකයෙකුගේම ලැයිස්තුවක් පැය 24 ක් ඇතුළත පරිපාලක වෙත විද්‍යුත් තැපෑලෙන් ලබා දිය යුතුය. ඉල්ලීම් ලැබුණු පසු පරිපාලක විසින් පරිශීලකයින් පද්ධතියට එක් කරනු ඇත.

ICTA / LGII භාවිතා කරන්නන් සඳහා උපකාරක කවුළුවක් පවත්වාගෙන යයි. සිංහල / දෙමළ / ඉංග්‍රීසි භාෂාවෙන් සියලුම මට්ටමේ පරිශීලකයින් සඳහා සවිස්තරාත්මක මාර්ගෝපදේශ ලේඛනයක් ඇත.

8.නිවසේ සිටම (WFH) රාජ්‍ය සේවාවන් සැපයීම

ශ්‍රී ලංකා රජය, චක්‍රලේඛයක් නිකුත් කරමින්, පවතින සම්පත් උපයෝගී කරගනිමින් රාජ්‍ය සේවා සැපයීම සහ දුරස්ථ වැඩ පිළිවෙලවල් යටතේ කටයුතු සිදු කිරීම සඳහා හදිසි වැඩ සැලසුම් ක්‍රියාත්මක කරන ලෙස සියලුම රාජ්‍ය ආයතන ප්‍රධානීන්ට උපදෙස් දී තිබේ. එයට ගෙදර සිට වැඩ (Work from Home – WFH)  ක්‍රමවේදය අනුගමනය කළ යුතු අතර ඩිජිටල් තාක්ෂණයන් සහ මෙවලම් පරිභෝජනය කළ යුතුය. බොහෝ ඩිජිටල් කාර්යයන්හි වගකීම් ශ්‍රී ලංකාවේ තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණ ඒජන්සිය වෙත පවරා ඇති හෙයින්; ඉහත කරුණු සඳහා පහසුකම් සැලසීම සඳහා තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණ ආයතනය සහ ආරක්ෂක අමාත්‍යාංශයේ ඩිජිටල් සංවර්ධන අංශය සහයෝගයෙන් කටයුතු කරයි.

ඩිජිටල් අවශ්‍යතා සපුරාලීමේ සැලසුම් සාකච්ඡා කිරීමේ පළමු රැස්වීම 2010-04-07 දින පැවැත්වූ අතර ප්‍රගතිය සමාලෝචනය කිරීම සඳහා පසු විපරම් රැස්වීමක් අප්‍රේල් 13 වන දින meet.gov.lk හරහා පවත්වන ලදී. පහත සඳහන් ක්ෂේත්‍ර ඇතුළුව චක්‍රලේඛයේ දක්වා ඇති අවශ්‍යතා සපුරාලීම සඳහා විවිධ විසඳුම් හා මුලපිරීම් ආරම්භ කර ක්‍රියාත්මක කරනු ලැබේ.

  1. රාජ්‍ය අංශයේ මානව සම්පත් වෙන් කිරීම පහසු කිරීම සඳහා පවතින මානව සම්පත් සංචිතයක් සහිත මංගත (online) වේදිකාව
  2. රජයේ සන්නිවේදනය සඳහා ඩිජිටල් සහයෝගීතා මෙවලම් හඳුන්වා දීම සහ අනුගමනය කිරීම
    • – වීඩියෝ සම්මන්ත්‍රණ (Video Conferencing)
    • – තථ්‍ය කාලීන පණිවිඩ යැවීම (Realtime Messaging)
  3. GoSL සඳහා Gov.lk ඊමේල් නැවත ස්ථාපනය කිරීම
  4. මහජන දුක්ගැනවිලි ආමන්ත්‍රණය කිරීම – අතිගරු ජනාධිපතිතුමන් විසින්
  5. පුරවැසියන්ගේ අන්තර් ක්‍රියාකාරිත්වය සඳහා සියලුම ප්‍රධාන රාජ්‍ය ආයතන සඳහා මාර්ගෝපදේශ සහ සමාජ මාධ්‍ය අතුරුමුහුණත් ආරම්භ කිරීම
  6. Https://gelp.gov.lk හරහා රජය සඳහා දුරස්ථ ඉගෙනීමට පහසුකම් සැපැයීම

සියලුම රජයේ පරිශීලකයින් (අංකය නොසලකා) සාමාන්‍ය සන්නිවේදනය සඳහා මධ්‍යම නාලිකාවක සිටිනු ඇත. පරිශීලකයින්ට (ඔවුන්ගේ තනතුර හා අවශ්‍යතාවය අනුව) තනි අමාත්‍යාංශ / දෙපාර්තමේන්තු / වෙනත් ආයතන සඳහා තමන්ගේම පරිශීලක කණ්ඩායම් නිර්මාණය කිරීමට හෝ අවශ්‍යතාවය මත පමණක් නිර්මාණය කළ හැකිය.

මෙම ක්‍රියා පටිපාටිය කිසිවෙකු වෙනත් නාලිකා භාවිතා කිරීමෙන් වළක්වන්නේ නැත. නමුත් එය අනුකූලතාව සහ ඉහළම විශ්වසනීයත්වය ගෙන එන බැවින් එය භාවිතා කිරීමට සියලු දෙනා උනන්දු කරනු ලැබේ.

මෙම පද්ධතිය පළමු වටයේ දී සියලුම අමාත්‍යාංශ / දෙපාර්තමේන්තු ප්‍රධානීන් සුපිරි පරිශීලකයින් ලෙස ලියාපදිංචි කරනු ඇත. (යෝජිත ලේකම්වරුන්, අතිරේක ලේකම්වරුන් සහ දෙපාර්තමේන්තු ප්‍රධානීන්) ඔවුන් හැකි සෑම පරිශීලකයෙකුගේම ලැයිස්තුවක් පැය 24 ක් ඇතුළත පරිපාලක වෙත විද්‍යුත් තැපෑලෙන් ලබා දිය යුතුය. ඉල්ලීම් ලැබුණු පසු පරිපාලක විසින් පරිශීලකයින් පද්ධතියට එක් කරනු ඇත.

ICTA / LGII භාවිතා කරන්නන් සඳහා උපකාරක කවුළුවක් පවත්වාගෙන යයි. සිංහල / දෙමළ / ඉංග්‍රීසි භාෂාවෙන් සියලුම මට්ටමේ පරිශීලකයින් සඳහා සවිස්තරාත්මක මාර්ගෝපදේශ ලේඛනයක් ඇත.

9.Stayhomestory

Stay home story

‘Stayhomestory’ යනු තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්‍ෂණ නියෝජිතායතනය (ICTA), සර්වෝදය ෆියුෂන් සහ ෆේස්බුක් / ඉන්ස්ටග්‍රෑම් යන සමාගම්වල ඒකාබද්ධ වැඩසටහනකි. මෙම මුලපිරීම තුළින් පරිශීලකයින්ට ෆේස්බුක් / ඉන්ස්ටග්‍රෑම් පිටු හරහා ‘ලොක් ඩවුන්’ කාල පරිච්ඡේදයන් තුළ ඔවුන්ගේ අත්දැකීම් ‘පැවසීමට’ අවස්ථාව ලබා දේ. බොහෝ දෙනෙකුට තම නිවෙස්වලින් වැඩ කිරීම නීරස යැයි හැඟෙන වේලාවක ඔවුන් කාර්යබහුල කරවීම මෙම ක්‍රියාවලියේ අරමුණයි.

10. ඩිජිටල් අධ්‍යාපනයට පහසුකම් සැපයීම

රට පුරා සාමාන්‍ය ජීවිතයට ඇතිවිය හැකි නොවැළැක්විය හැකි බාධාවන් සමඟ, විශාලතම අභියෝගයක් වූයේ සිසුන්ට අහිමි වූ අධ්‍යාපනය යළි ලබා දීමයි. ගුරුවරුන්ට මුහුණට මුහුණ හමුවීමට සිසුන්ට හැකියාවක් නොමැති එකම විසඳුම වූයේ දුරස්ථ ඉගෙනුම් ක්‍රම මගින් ඔවුන්ව දැනුවත් කිරීමයි. තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්‍ෂණ නියෝජිතායතනය (ICTA) මීට පෙර විද්‍යුත් ඉගෙනුම් විසඳුම් සඳහා කටයුතු කර ඇති බැවින් ඒවා වඩාත් ප්‍රයෝජනවත් ආකාරයකින් භාවිතා කිරීමට කදිම අවස්ථාවකි.

1 වන ශ්‍රේණියේ සිට 13 ශ්‍රේණිය දක්වා ඉගෙනුම් අන්තර්ගතයන් සහිත පාසල් සඳහා නිල විද්‍යුත් ඉගෙනුම් ද්වාරය ඉ-තක්සලාවට 2020 මාර්තු 20 වන දින සිට සියලුම සිසුන්ට ප්‍රවේශ විය හැකි අතර, සියලු ළමයින්ගේ සහාය ඇතිව දත්ත ගාස්තු රහිතව පාසල් දරුවන්ට නිවසේ සිට ඉගෙනීමට අවස්ථාව ලබා දී ඇත.

ඉ-තක්සලාවට පිවිසිය හැක්කේ: http://e-thaksalawa.moe.gov.lk

මේ අතර, ශ්‍රී ලංකා විදුලි සංදේශ නියාමන කොමිසම විසින් සියලුම ප්‍රධාන ධාරාවේ ටෙලිකොම් සේවා සපයන්නන් හරහා ලබා ගත හැකි දත්ත පරිභෝජනයකින් තොරව විශ්ව විද්‍යාල විද්‍යුත් ඉගෙනුම් පද්ධති ප්‍රවේශය භාවිතා කිරීම පිළිබඳ වැඩිදුර තොරතුරු ලබා ගැනීම සඳහා අදාළ විශ්ව විද්‍යාල වලින් උපකාරක සම්බන්ධතා අංක ලබා දී ඇත.

Covid19

ශ්‍රී ලංකාවේ තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්‍ෂණ නියෝජිතායතනය (ICTA) රජයේ ප්‍රධාන ආයතන සමඟ එක්ව COVID -19 ප්‍රතිචාරය සඳහා දියත් කළ www.covid19.gov.lk ජාතික වෙබ් අඩවියකි. COVID-19 හේතුවෙන් රටේ පෙර නොවූ විරූ තත්ත්වය සැලකිල්ලට ගනිමින් මෙය නිර්මාණය කරන ලද අතර ශ්‍රී ලංකා රජය විසින් අනුමත කර ඇති විශ්වාසදායක ප්‍රභවයන් හරහා තොරතුරු මහජනතාවට ලබා දීමේ අරමුණ ඇතිව එය ක්‍රියාත්මකය. ජනාධිපති ලේකම් කාර්යාලය, සෞඛ්‍ය ප්‍රවර්ධන කාර්යාංශය, COVID -19 පැතිරීම වැළැක්වීමේ ජාතික මෙහෙයුම් මධ්‍යස්ථානය, රජයේ තොරතුරු දෙපාර්තමේන්තුව, ආරක්ෂක අමාත්‍යාංශය සහ ශ්‍රී ලංකා යුද හමුදාව මෙම වැඩසටහනේ නියැළී සිටින ප්‍රධාන ආයතන හා සංවිධාන වේ.

මෙම වෙබ් ද්වාරයෙහි ඉදිරිපත් කර ඇති තොරතුරු හෝ දත්ත විවිධ රාජ්‍ය ආයතනවලින් සහ API හරහා සම්බන්ධිත වෙනත් වගකිවයුතු පාර්ශවයන්ගෙන් පෝෂණය වේ. COVID -19 පැතිරීමට අදාළ සියලු තොරතුරු සහ ක්‍රියාකාරකම් සොයා ගැනීමට මෙය තොරතුරු කේන්ද්‍රස්ථානයක් වනු ඇති අතර, දේශීය හා ගෝලීය වශයෙන් නවතම යාවත්කාලීන කිරීම් සමඟ නිවැරදි ප්‍රවෘත්ති සමඟ සම්බන්ධ වීමට පුරවැසියන්ට උපකාර කිරීම සඳහා බාධාවකින් තොරව නිර්මාණය කර ඇත.

මෙම වෙබ් ද්වාරය සෞඛ්‍යයට අදාළ සංඛ්‍යාලේඛනවලට පමණක් සීමා නොවන අතර ආර්ථිකය, ආනයන හා අපනයන, සංචාරක, ප්‍රවාහන, විදේශිකයින්, අත්‍යවශ්‍ය භාණ්ඩ බෙදා හැරීම, සමාජ සුභසාධනය, නීතිය හා සාමය, ආරක්‍ෂාව සහ අධ්‍යාපනය යන තොරතුරු පුරවැසියන්ට ප්‍රයෝජනවත් ආකාරයෙන් ඉදිරිපත් කරයි. සීමාසහිත ඊමාර්කෙටින් අයි (පුද්ගලික) සමාගමේ තාක්‍ෂණික සහාය ඇතිව මෙම වැඩසටහන ක්‍රියාත්මක කරන ලදී.

12. COVID-19 මධ්‍යයේ තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණ-BPM ආරම්භක කර්මාන්ත සහාය

තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණ නියෝජිතායතනයේ කර්මාන්ත සංවර්ධන වැඩසටහන් කණ්ඩායම කර්මාන්තයට සහාය වීම සඳහා විවිධ ක්‍රියාමාර්ගවලට සම්බන්ධ වී ඇති අතර COVID-19 තත්වය තුළ ආර්ථිකය හැකි තරම් සාමාන්‍ය පරිදි ක්‍රියාත්මක වීමට ඉඩ සලසා දීම අරමුණු කොට ගෙන ක්‍රියා කරයි. තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණ නියෝජිතායතනය ඒ පිණිස ව්‍යාපාර වර්ධනය සඳහා තොරතුරු තාක්ෂණ කුඩා හා මධ්‍ය පරිමාණ ව්‍යාපාර (SME) සහ ආරම්භක සමාගම් (Startups) සමඟ එක්ව කටයුතු කරයි.

පශ්චාත් COVID-19 තත්වය තුළ තාක්ෂණික ආරම්භකයින් උදෙසා රජයේ සහන විධිමත් කිරීම සඳහා ශ්‍රී ලංකාවේ ආරක්ෂක අමාත්‍යාංශයේ ඩිජිටල් යටිතල පහසුකම් හා තොරතුරු තාක්ෂණ අංශය යටතේ ක්‍රියාත්මක වන www.startupsl.lk වේදිකාවට ආරම්භක රැස් කිරීම මෙම උත්සාහයන් අතර වේ. වේදිකාවේ ව්‍යාපෘති කළමනාකරණය සහ මෙහෙයුම් කළමනාකරණය කරනු ලබන්නේ පුද්ගල හා ආයතනික ස්වේච්ඡා සේවකයන්ගේ සහාය ඇතිව තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණ නියෝජිතායතනය විසිනි. මෙම වේදිකාව ශ්‍රී ලංකාවේ ආරම්භක සහ නිදහස් සේවකයින් සඳහා වන එකම විශාලතම ඔන්ලයින් වේදිකාව බවට පත්වීමට සැලසුම් කර ඇති අතර, ඒවා වෙනත් ආරම්භකයින් සමඟ සම්බන්ධ කිරීම මෙන්ම ආයෝජකයින්, උපදේශකයින් සහ ඉන්කියුබේටර් වැනි අනෙකුත් ප්‍රධාන පාර්ශවකරුවන් සමඟ සම්බන්ධ වේ.

www.startupsl.lk යනු ඩිජිටල් යටිතල පහසුකම් හා තොරතුරු තාක්ෂණ අමාත්‍යාංශයේ මුලපිරීමක් වන අතර වර්තමානයේ එය ක්‍රියාත්මක වන්නේ ඩිජිටල් යටිතල පහසුකම් හා තොරතුරු තාක්ෂණ අංශය, ආරක්ෂක අමාත්‍යාංශය සහ තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණ නියෝජිතායතනය සහ ආරම්භක ප්‍රජාවේ ස්වේච්ඡා සේවකයන් සමඟ ය. රටේ තාක්‍ෂණික ආරම්භකයින් වෙනුවෙන් සාමූහිකව හඬක් නැඟීම මෙහි අරමුණයි. එබැවින්, www.startupsl.lk ද්වාරයෙහි අප සමඟ ලියාපදිංචි වන ලෙස ශ්‍රී ලංකාවේ සියලුම තාක්‍ෂණික ආරම්භකයින්ට අපි ආරාධනා කරමු. රජය විසින් දීර්ඝ කරන ලද යෝජිත ප්‍රතිලාභ සලකා බැලීමේදී ලියාපදිංචි ආරම්භකයින්ට ප්‍රමුඛතාවය දෙනු ලැබේ.

ඊට අමතරව, COVID-19 ආශ්‍රිත ව්‍යාපාරික අභියෝග ජය ගැනීම සඳහා තොරතුරු තාක්ෂණ කුඩා හා මධ්‍ය පරිමාණ ව්‍යාපාර සහ උපදේශක කණ්ඩායම් අතර මංගත (online) රැස්වීම් සඳහා කර්මාන්ත සංවර්ධන වැඩසටහන පහසුකම් සපයයි. විවිධත්ව සාමූහිකය (DCLK) සහ ඩිජිටල් ශ්‍රී ලංකාව සඳහා වන කාන්තා වාණිජ මණ්ඩලය, තොරතුරු තාක්ෂණ ක්ෂේත්‍රයේ කාන්තාවන් සඳහා වන නිවසේ සිට වැඩ කිරීම හා කාන්තාවන් සඳහා ඩිජිටල් අන්තර්ගතයන් නිර්මාණය කිරීම සම්බන්ධව මාර්ගගත සාකච්ඡා මාලාවක් ඊට ඇතුළත් වේ.

Top