අධ්යාපන අංශයේ තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණය
06 Feb 2019
[vc_row][vc_column width="2/3" el_class="textwrapper"][vc_column_text el_class="project-about"]
ඩිජිටල් රාජ්ය යනු රජයේ කාර්යයන් ප්රතිසංස්කරණය කිරීමේ ක්රියාවලිය ,තොරතුරු හුවමාරුව, අභ්යන්තර සහ බාහිර සේවා ලාභීන් සඳහා රජයේ සුභ සිද්ධිය වෙනුවෙන් සේවා සැපයීම වේ.” e රාජ්ය “ සඳහා ප්රධාන පාර්ශවකරුවන් තිදෙනෙකු සිටී. එනම් , රජය, රටවැසියා සහ ව්යාපාර වේ. ඩිජිටල් රාජ්ය හරහා රටවැසියාහට, ව්යාපාර සඳහා හා සේවා නියුක්තිකයන්ට ලබා දෙනු ලබන සේවාවන් වැඩි දියුණු කෙරේ. අන්යොන්ය ක්රියාකාරීත්වය හරහා රටවැසියන් පාලන ක්රියාවලියට සම්භන්ද කෙරෙන අතර තොරතුරු හා දැනුම කෙරෙහි ප්රවේශ වීමේ අවස්ථා තුලින් රටවැසියා බලගන්වන අතර රජයේ කාර්යයන් වඩා කාර්යක්ෂම හා ඵලදායී කෙරෙනු ඇත
e රාජ්ය කුමක් සඳහාද?
ඩිජිටල් රාජ්ය හරහා රජයේ ප්රමුඛ අංශ දෙකක් වෙනස් වීමකට භාජනය කෙරේ. ප්රථමයෙන්, තර්කාන්වීතව තීරණ ගැනීම හා පරිපාලනයේ කාර්යක්ෂමතාව වැඩි දියුණු කිරීම e පාලනය හරහා සිදු කෙරේ.දෙවනුව , මාර්ගගත (on line) තොරතුරු හා පරිපාලන සේවාවක් සැපයීම හරහා රජය සමග , රටවැසියන් සමග හා ව්යාපාර සම්භන්දතාවයන් වර්ධනය කිරීම මගින් රජයේ බාහිර අංශ කරෙහි බලපෑමක් ඇති කෙරේ.
සාම්ප්රදායිකයට එදිරිව අනාගතය
තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණයේ ශ්රීග්ර වර්ධනයත් සමග පාර්ශ්ව කරුවන්ට වඩාත් විදග්ධ ඩිජිටල් සේවාවක් ලබා දීමට රජයන්ට හැකියාව ලැබී ඇත. කෙසේ වෙතත්, ක්රමානුකූල පුහුණුවකින් තොරව e සේවාව පරිහරණය කිරීම ඉතාම දුර්වල තත්වයක පවතී. එමනිසා , e පාලනයේ අනාගත වර්ධනය, රාජ්ය සේවකයන්ගේ සහ භාවිතා කරන්නන්ගේ ක්රමවත් හා අඛණ්ඩ අධ්යාපනය මත රඳා පවතී. සාම්ප්රදායික පන්ති කාමරයේ පුහුණුව හා සංසන්දනය කිරීමේදී e අධ්යාපනය වඩාත් ඵලදායී ඉගෙනුමක් සඳහා ප්රවේශය වේ.
e රජය හා e ඉගෙනුම යන මාතෘකාව නව සංකල්පයක් වේ. ඉල්ලුම පරිදි ඉගෙනුම යන්න කෙරෙහි අවධානයද ඇතුලත්ව , භූගෝලීය වශයෙන් පුළුල් ලෙස බෙදීමකට ලක් වූ සහභාගී වන්නන් සහ නිරන්තරයෙන් වෙනස්වීමට භාජනය වන විෂයය වූ පාසල් හෝ විශ්ව විද්යාල විෂය පථය හ ගත්කල එය ගතානුගතික e ඉගෙනුමෙන් ප්රමුඛ විභේදනයක් වේ.
පාලනයක අවශ්යතාව
මහජන සංවිධාන , දෙපාර්තමේන්තු හා ප්රජාවන් ද ඇතුලත්ව, භූගෝලීය වශයෙන් පුළුල් ලෙස බෙදීමකට ලක් වූ සහභාගී වන්නන් පරිපාලනය කිරීම ශ්රී ලංකා රජයට ඉතා පහසු කාර්යයක් නොවේ. විවිධ දෙපාර්තමේන්තු හා වෘත්තීන් හි නියැලුණු , මිලියන 1.3 ක් වූ රාජ්ය සේවක පිරිසක් ( වාර්ෂික වාර්තාව 2014- ශ්රී ලංකා මහ බැංකුව ) බොහෝ විට සීමාසහිත මුදල් ප්රමාණයකින්, සම්භන්ධීකරණය කිරීමට රජයට සිදු වී ඇත.
සීමිත මුදල් ප්රමාණයක් සහිතව ,සංකීර්ණ වූ ආයතනික ප්රධානීන් සමග ගනුදෙනු කිරීමේදී, රාජ්ය නිලධාරීන් වෙනුවෙන් වූ වැඩ සටහන් සකස් කිරීමේදී, e ඉගෙනුම වැනි ක්රියාදාමයන් යොදා ගත හැක. කාර්ය මණ්ඩල පුහුණු වේදී , බොහෝ ව්යාපාර සහ සංවිධාන e ඉගෙනුම් ක්රමවේදය යොදාගෙන ඇත. එමනිසා , ඕනෑම ප්රමාණයක, ඕනෑම රාජ්ය දෙපාර්තමේන්තුවකට හෝ සංවිධානයකට e ඉගෙනුම් ක්රමවේදය අමිල මෙවලමක් වේ.
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/3" el_class="quickfacts"][vc_column_text]
[/vc_column_text][vc_tta_tabs style="flat" shape="square" spacing="" alignment="center" active_section="1" el_class="summerytab"][vc_tta_section title="හරය" tab_id="1447655173730-d276b2cc-d58e9073-b290" el_class="about-tab"][vc_row_inner el_class="socialinks"][vc_column_inner el_class="partners"][vc_column_text]සම්ප්රදානුකූල ඉගැන්වීම් සහ ඉගෙනුම් ප්රවේශය හා ඉගෙනුම ලබන්නන් සඳහා අවස්ථා වැඩි දියුණු කිරීම සඳහා තොරතුරු සන්නිවේදන තාක්ෂණ ක්ෂේත්රයට සුවිශේෂී මෙහෙවරක් කල හැක. රජෙය් දැක්ම සහ ජාතික සංවර්ධන න්යාය පත්රයට අනුව අධ්යාපන අංශය , ප්රධාන සාධකයක් ලෙස සලකනු ලබන අතර , දැනුම පදනම් කරගත් සමාජයක් හා දැනුම පදනම් කරගත් ආර්ථිකයක් වර්ධනය කිරීම එය සඳහා සෘජුවම දායකත්වය සපයයි.
තොරතුරු තාක්ෂණ අධ්යාපනය, සියලු මට්ටම්වල අධ්යාපනය ප්රවර්ධනය කරමින්, තරුණ පරම්පරාවට ජාත්යන්තර රැකියා අවස්ථාවන් සඳහා වඩාත් සුදුසුකම් ලැබීමට ඉඩ සලසමින්, "ආර්ථිකය ඩිජිටිල්කරණය" කිරීම පිළිබඳ රජයේ ප්රතිපත්තිය වෙනුවෙන් සෘජුවම දායක වනු ඇත. එය "ඩිජිටල් ලෝකයට ප්රවේශ වීමට පහසුකම් සැලසීම" පිළිබඳ රජයේ අධ්යාපන ප්රතිපත්තිය සඳහා ද දායක වේ.
[/vc_column_text][vc_column_text]
කර්මාන්ත සංගමය[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title="බලපෑම" tab_id="1447655174561-7bfee47c-37649073-b290" el_class="impact-tab"][vc_column_text]• ශ්රී ලංකාවේ අධ්යාපන ක්ෂේත්රය තුළ ඒකාබද්ධ සේවා සැපයීම
• අධ්යාපන ක්ෂේත්රය තුළ විනිවිදභාවය වැඩි දියුණු කිරීම
• රටේ පොදු අධ්යාපනය සම්බන්දයෙන් පුරවැසියන්ගේ අවබෝධය වර්ධනය කිරීම
• පුළුල් අධ්යාපන ක්රමයක් හා අධ්යාපනය සාධාරණත්වය ඉෂ්ඨ කිරීම
• දීර්ඝ කාලීන ඉගෙනුම තුළින් තිරසාර සංවර්ධනය ඇති කිරීම
[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title="Statistics" tab_id="1447655280990-9ce25279-b1279073-b290" el_class="statistics-tab"][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_tta_section][/vc_tta_tabs][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="1/2"][vc_column_text el_class="project-objectives"]
• ඩිජිටල් තාක්ෂනය භාවිතය හරහා රටේ ජනතාවට උසස් තත්වයන් යුක්තව දීර්ඝ කාලීන වශයෙන් ඉගෙනීමේ නියැලිය හැකි වතාවරනයක් සැකසේ.
• ඩිජිටල් අධ්යාපන තාක්ෂණය යොදා ගැනීම මාර්ගයෙන් ඒ තුල ඇති ගුණාත්මක අන්තර්ගතයන් අධ්යාපන අංශය සඳහා යොදා ගැනීම සඳහා පහසුකම් සැලසේ.
• අධ්යාපන අංශය තුළ තොරතුරු තාක්ෂණික මැදිහත්වීම් හා නව්යකරණ සහ එය යොදා ගැනීම හරහා පරිසර පද්ධති ගොඩනැගීම සඳහා පහසුකම් සැලසීම
• දේශීය හා විදේශීය වශයෙන් ගුණාත්මක අධ්යාපනයක් ලබා දීම සඳහා යෝග්ය පහසුකම් සැලසීම සඳහා සුදුසු යටිතල පහසුකම් සැපයීම
• තිරසාර සංවර්ධනය සඳහා අධ්යාපන අංශය ශක්තිමත් කිරීම
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
අධ්යාපන අංශයේ තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණය
ඩිජිටල් රාජ්ය යනු රජයේ කාර්යයන් ප්රතිසංස්කරණය කිරීමේ ක්රියාවලිය ,තොරතුරු හුවමාරුව, අභ්යන්තර සහ බාහිර සේවා ලාභීන් සඳහා රජයේ සුභ සිද්ධිය වෙනුවෙන් සේවා සැපයීම වේ.” e රාජ්ය “ සඳහා ප්රධාන පාර්ශවකරුවන් තිදෙනෙකු සිටී. එනම් , රජය, රටවැසියා සහ ව්යාපාර වේ. ඩිජිටල් රාජ්ය හරහා රටවැසියාහට, ව්යාපාර සඳහා හා සේවා නියුක්තිකයන්ට ලබා දෙනු ලබන සේවාවන් වැඩි දියුණු කෙරේ. අන්යොන්ය ක්රියාකාරීත්වය හරහා රටවැසියන් පාලන ක්රියාවලියට සම්භන්ද කෙරෙන අතර තොරතුරු හා දැනුම කෙරෙහි ප්රවේශ වීමේ අවස්ථා තුලින් රටවැසියා බලගන්වන අතර රජයේ කාර්යයන් වඩා කාර්යක්ෂම හා ඵලදායී කෙරෙනු ඇත
e රාජ්ය කුමක් සඳහාද?
ඩිජිටල් රාජ්ය හරහා රජයේ ප්රමුඛ අංශ දෙකක් වෙනස් වීමකට භාජනය කෙරේ. ප්රථමයෙන්, තර්කාන්වීතව තීරණ ගැනීම හා පරිපාලනයේ කාර්යක්ෂමතාව වැඩි දියුණු කිරීම e පාලනය හරහා සිදු කෙරේ.දෙවනුව , මාර්ගගත (on line) තොරතුරු හා පරිපාලන සේවාවක් සැපයීම හරහා රජය සමග , රටවැසියන් සමග හා ව්යාපාර සම්භන්දතාවයන් වර්ධනය කිරීම මගින් රජයේ බාහිර අංශ කරෙහි බලපෑමක් ඇති කෙරේ.
සාම්ප්රදායිකයට එදිරිව අනාගතය
තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණයේ ශ්රීග්ර වර්ධනයත් සමග පාර්ශ්ව කරුවන්ට වඩාත් විදග්ධ ඩිජිටල් සේවාවක් ලබා දීමට රජයන්ට හැකියාව ලැබී ඇත. කෙසේ වෙතත්, ක්රමානුකූල පුහුණුවකින් තොරව e සේවාව පරිහරණය කිරීම ඉතාම දුර්වල තත්වයක පවතී. එමනිසා , e පාලනයේ අනාගත වර්ධනය, රාජ්ය සේවකයන්ගේ සහ භාවිතා කරන්නන්ගේ ක්රමවත් හා අඛණ්ඩ අධ්යාපනය මත රඳා පවතී. සාම්ප්රදායික පන්ති කාමරයේ පුහුණුව හා සංසන්දනය කිරීමේදී e අධ්යාපනය වඩාත් ඵලදායී ඉගෙනුමක් සඳහා ප්රවේශය වේ.
e රජය හා e ඉගෙනුම යන මාතෘකාව නව සංකල්පයක් වේ. ඉල්ලුම පරිදි ඉගෙනුම යන්න කෙරෙහි අවධානයද ඇතුලත්ව , භූගෝලීය වශයෙන් පුළුල් ලෙස බෙදීමකට ලක් වූ සහභාගී වන්නන් සහ නිරන්තරයෙන් වෙනස්වීමට භාජනය වන විෂයය වූ පාසල් හෝ විශ්ව විද්යාල විෂය පථය හ ගත්කල එය ගතානුගතික e ඉගෙනුමෙන් ප්රමුඛ විභේදනයක් වේ.
පාලනයක අවශ්යතාව
මහජන සංවිධාන , දෙපාර්තමේන්තු හා ප්රජාවන් ද ඇතුලත්ව, භූගෝලීය වශයෙන් පුළුල් ලෙස බෙදීමකට ලක් වූ සහභාගී වන්නන් පරිපාලනය කිරීම ශ්රී ලංකා රජයට ඉතා පහසු කාර්යයක් නොවේ. විවිධ දෙපාර්තමේන්තු හා වෘත්තීන් හි නියැලුණු , මිලියන 1.3 ක් වූ රාජ්ය සේවක පිරිසක් ( වාර්ෂික වාර්තාව 2014- ශ්රී ලංකා මහ බැංකුව ) බොහෝ විට සීමාසහිත මුදල් ප්රමාණයකින්, සම්භන්ධීකරණය කිරීමට රජයට සිදු වී ඇත.
සීමිත මුදල් ප්රමාණයක් සහිතව ,සංකීර්ණ වූ ආයතනික ප්රධානීන් සමග ගනුදෙනු කිරීමේදී, රාජ්ය නිලධාරීන් වෙනුවෙන් වූ වැඩ සටහන් සකස් කිරීමේදී, e ඉගෙනුම වැනි ක්රියාදාමයන් යොදා ගත හැක. කාර්ය මණ්ඩල පුහුණු වේදී , බොහෝ ව්යාපාර සහ සංවිධාන e ඉගෙනුම් ක්රමවේදය යොදාගෙන ඇත. එමනිසා , ඕනෑම ප්රමාණයක, ඕනෑම රාජ්ය දෙපාර්තමේන්තුවකට හෝ සංවිධානයකට e ඉගෙනුම් ක්රමවේදය අමිල මෙවලමක් වේ.
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/3" el_class="quickfacts"][vc_column_text]
In Essence
[/vc_column_text][vc_tta_tabs style="flat" shape="square" spacing="" alignment="center" active_section="1" el_class="summerytab"][vc_tta_section title="හරය" tab_id="1447655173730-d276b2cc-d58e9073-b290" el_class="about-tab"][vc_row_inner el_class="socialinks"][vc_column_inner el_class="partners"][vc_column_text]සම්ප්රදානුකූල ඉගැන්වීම් සහ ඉගෙනුම් ප්රවේශය හා ඉගෙනුම ලබන්නන් සඳහා අවස්ථා වැඩි දියුණු කිරීම සඳහා තොරතුරු සන්නිවේදන තාක්ෂණ ක්ෂේත්රයට සුවිශේෂී මෙහෙවරක් කල හැක. රජෙය් දැක්ම සහ ජාතික සංවර්ධන න්යාය පත්රයට අනුව අධ්යාපන අංශය , ප්රධාන සාධකයක් ලෙස සලකනු ලබන අතර , දැනුම පදනම් කරගත් සමාජයක් හා දැනුම පදනම් කරගත් ආර්ථිකයක් වර්ධනය කිරීම එය සඳහා සෘජුවම දායකත්වය සපයයි.
තොරතුරු තාක්ෂණ අධ්යාපනය, සියලු මට්ටම්වල අධ්යාපනය ප්රවර්ධනය කරමින්, තරුණ පරම්පරාවට ජාත්යන්තර රැකියා අවස්ථාවන් සඳහා වඩාත් සුදුසුකම් ලැබීමට ඉඩ සලසමින්, "ආර්ථිකය ඩිජිටිල්කරණය" කිරීම පිළිබඳ රජයේ ප්රතිපත්තිය වෙනුවෙන් සෘජුවම දායක වනු ඇත. එය "ඩිජිටල් ලෝකයට ප්රවේශ වීමට පහසුකම් සැලසීම" පිළිබඳ රජයේ අධ්යාපන ප්රතිපත්තිය සඳහා ද දායක වේ.
[/vc_column_text][vc_column_text]
හවුල්කරුවන්
කර්මාන්ත සංගමය[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title="බලපෑම" tab_id="1447655174561-7bfee47c-37649073-b290" el_class="impact-tab"][vc_column_text]• ශ්රී ලංකාවේ අධ්යාපන ක්ෂේත්රය තුළ ඒකාබද්ධ සේවා සැපයීම
• අධ්යාපන ක්ෂේත්රය තුළ විනිවිදභාවය වැඩි දියුණු කිරීම
• රටේ පොදු අධ්යාපනය සම්බන්දයෙන් පුරවැසියන්ගේ අවබෝධය වර්ධනය කිරීම
• පුළුල් අධ්යාපන ක්රමයක් හා අධ්යාපනය සාධාරණත්වය ඉෂ්ඨ කිරීම
• දීර්ඝ කාලීන ඉගෙනුම තුළින් තිරසාර සංවර්ධනය ඇති කිරීම
[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title="Statistics" tab_id="1447655280990-9ce25279-b1279073-b290" el_class="statistics-tab"][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_tta_section][/vc_tta_tabs][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="1/2"][vc_column_text el_class="project-objectives"]
අරමුණු
• ඩිජිටල් තාක්ෂනය භාවිතය හරහා රටේ ජනතාවට උසස් තත්වයන් යුක්තව දීර්ඝ කාලීන වශයෙන් ඉගෙනීමේ නියැලිය හැකි වතාවරනයක් සැකසේ.
• ඩිජිටල් අධ්යාපන තාක්ෂණය යොදා ගැනීම මාර්ගයෙන් ඒ තුල ඇති ගුණාත්මක අන්තර්ගතයන් අධ්යාපන අංශය සඳහා යොදා ගැනීම සඳහා පහසුකම් සැලසේ.
• අධ්යාපන අංශය තුළ තොරතුරු තාක්ෂණික මැදිහත්වීම් හා නව්යකරණ සහ එය යොදා ගැනීම හරහා පරිසර පද්ධති ගොඩනැගීම සඳහා පහසුකම් සැලසීම
• දේශීය හා විදේශීය වශයෙන් ගුණාත්මක අධ්යාපනයක් ලබා දීම සඳහා යෝග්ය පහසුකම් සැලසීම සඳහා සුදුසු යටිතල පහසුකම් සැපයීම
• තිරසාර සංවර්ධනය සඳහා අධ්යාපන අංශය ශක්තිමත් කිරීම
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_column_text]
Project Vision
“Digitally Empowered Citizen”
Project Mission
“Enable Lifelong Education for all”
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]